Przygotowania do sezonu 2010

Zaczynamy przygotowania do nowego sezonu. W programie wymiana wręg nośnych i tapicerki wnętrza.

Z Maćkiem przystąpiliśmy do inspekcji wręg nośnych. Po cichu liczyliśmy na ewentualny remont wręgi rufowej na prawej burcie. Po oględzinach i stwierdzeniu wilgoci i zgnilizny w obrębie obydwu wręg, podjęliśmy decyzję o wymianie na nowe. Wydłubanie starych i przygotowanie kadłuba pod montaż nowych powinno nam zająć ok 40 godzin. Zastanowimy się w międzyczasie z jakiego materiału zrobimy nowe.

Demontaż poniszczonego wnętrza odkrywa tajemnice budowy

Zmiana planów.

Nie montujemy nowych wręg. Analiza konstrukcyjna wykazała, że wręgi zostały zamontowane dodatkowo w celu przygotowania łódki na wody przybrzeżne. Zaoszczędzimy na masie rezygnując z ich montażu, razem z wyrzuconym przy okazji balastem ok 80 kg. Łódka na wodzie będzie pływała jak pupka..

Materiał z którego zostały zrobione wręgi to nasiąknięta wełna mineralna i pianka monterska. Pod spodem zalaminowany był stalowy śrut, który kompletnie zardzewiał. Żal patrzeć. Rafał z Mikołajek wstawi w to miejsce ściankę komory wypornościowej, może dwie i zrobimy bakisty denne.

Nie zdążymy w tym sezonie odszykować wnętrza. Zbliża się sezon. Wykończeniówkę, która jest bardzo pracochłonna zostawię na przyszły rok. Za to odszykowałem na nowo obciągacz bomu z rur aluminiowych. Linkowy zostawię w rezerwie.

Praca do zmroku. Regaty wkrótce.

Planujemy zakup genakera treningowego. Trafia się sposobność zakupu nowego żagla. Będzie miał większą powierzchnię o ok 10%. Dotychczasowy biały z logo z sponsora będziemy oszczędzać na czas regat.

Remont główny wnętrza kadłuba zakończony. Uff..

Możliwość komentowania jest wyłączona.